وبلاگ مزرعی

دست نوشته های امیر مزرعی

وبلاگ مزرعی

دست نوشته های امیر مزرعی

پیوندهای روزانه

گزارش تصویری از سفر به جزیره زیبای قشم

سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۱۹ ب.ظ
با سلام
قصد دارم گزارشی (تصویری) را خدمتتان ارائه کنم از چگونگی سفر از بندر "پُهل" به بندر "لافت" در جزیره زیبای قشم.
هرچند خیلی از شما عزیزانی که این مطلب را می خوانید در سفر بسیار با تجربه تر هستید اما اینکه لایق دانستید و بنده را همراهی کردید بسیار سپاسگزارم.
ابتدا از طریق بندر پُهل و با پرداخت هزینه سفر، با ماشین وارد لندینگ کرافت شدیم.





به گفته یکی از کارمندان، لندینگ کرافت ماشین های سبک و سنگین از لحاظ حجم، وسایل به کار رفته و قدرت با هم فرق دارند.



پس از گذر 10 دقیقه ای از خلیج زیبای فارس وارد بندر لافت در جزیره قشم شدیم که از آنجا تا خود شهر قشم 70 کیلومتر و تا درگهان 45 کیلومتر فاصله داشت.



وارد جزیره قشم شدیم و پس از کلّی گذشت و گذار در مجتمع های تجاری و تفریحی، سری هم زدیم به سواحل زیبای خلیج فارس که واقعاً چیزی از سواحل دیگر کشورها کم نداشت. (ما که خیلی لذت بردیم)
آن صدای امواج، قهوه خانه ها و رستوران های لب ساحل و غیره... واقعاً لذت بخش بود.



تصویر فوق سواحل زیبای قشم-درگهان می باشد که در این موقع از سال باید ایام فراغتی به دست آورد تا با قدم زدن در این مکان از لحظه لحظه زندگی لذت برد.



پس از وارد شدن به درگهان، رفتیم به طرف مجتمع تجاری "نخل" درگهان؛ معماری این مجتمع به سبک جنوبی-سنتی و تا حدودی با الهام گیری از معماری عربی ساخته شده است که در آن شرکت های بزرگ واردات پوشاک به صورت جمله و خرده به فروش مشغول بودند.



تصویر فوق نمای داخلی مجتمع تجاری نخل در درگهان را نشان می دهد. فاز اول این مجتمع تجاری 300 مغازه داشت و 300 مغازه دیگر در فاز دوم آن قرار دارد که هنوز به اتمام نرسیده است.



همانگونه که در تصویر فوق مشاهده می کنید، نمای داخلی آن به سبک جنوبی-سنتی ساخته شده است که ترکیبی از شیشه های رنگارنگ و چوب های منقش می باشد.



تصویر فوق نمای مجتمع تجاری "پرشین گلف" (خلیج فارس) را نشان می دهد که تا حدودی با الهام گیری از معماری عربی ساخته شده است.



رستوران دریا؛ این رستوران که نمای داخلی آن کاملاً شبیه داخل لنج ساخته شده بود، از یک طرف مشرف به دریای خلیج فارس و از سوی دیگر به مجتمع تجاری دریا متصل بود.



پس از گذشت و گذار، به بندر لافت (جزیره قشم) بازگشتیم و از آنجا با سوار شدن بر لنجی گراف به بندر پهل برگشتیم.



این هم نمایی از اسکله بندر پُهل که در حین غروب آفتاب حال و هوای دل انگیزی بود.
نویسنده: امیر مزرعی
  • امیر مزرعی

گزارش تصویری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی