وبلاگ مزرعی

دست نوشته های امیر مزرعی

وبلاگ مزرعی

دست نوشته های امیر مزرعی

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

۲۶
مرداد

از ساعت ۵ بامداد مردم و مسئولین با شور و اشتیاق وصف نشدنی در محدوده مسکن مهر اجتماع کردند تا شاهد افتتاح مسکن مهر به دست رئیس جمهور باشند. لحظه به لحظه بر تعداد مردم همیشه در صحنه بخش و شهر اوز افزوده می شد و همگان بی صبرانه منتظر ورود رئیس جمهور و هیأت همراه به شهر اوز بودند.

ساعت ۶.٣٠ صبح بود که در سالن ریاست جمهوری به روی مردم گشوده شد و کسانی که کارت ورود در دست داشتند وارد سالن شدند که حدود ٢٠٠٠ نفر بودند که از تمام شهر های اطراف عده ای به نمایندگی آمده بودند (لار، گراش، جویم، بستک، خنج، بلوک و غیره) اما اکثراً را اوزی ها تشکیل می دادند. در این حین و قبل از ورود رئیس جمهور به اوز در اطراف سالن موسیقی ملی اجرا می شد و داخل سالن نیز اصحاب رسانه ملی و استان فارس مشغول به فیلم برداری و تهیه گزارش به صورت لحظه ای بودند. در حالی که اکثریت جمعیت سالن را آقایان تشکیل می دادند، اما حضور بانوان نیز در خور توجه بود. ساعت ٨.١٠ دقیقه بود که هلی کوپتر های حامل رئیس جمهور و هیأت همراه در محدوده مسکن مهر بر زمین نشستند که به همراه بالگرد هلال احمر تعداد آنها به ٧ عدد می رسید. هنگامی که رئیس جمهور از هلی کوپتر پیاده شد مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت طوری که دکتر احمدی نژاد برای افتتاح پروژه مسکن مهر حدود ٣٠ دقیقه در بین مردم بود که ناچار شدند با ماشین الباقی مسیر را طی کنند.

رئیس جمهور به صورت تصادفی خانه یک اوزی به نام آقای حلاجی را به نمایندگی از کل مسکن مهر اوز افتتاح نمودند و سکه ای نیز به ایشان هدیه دادند. حال رئیس جمهور و هئأت همراه آماده شدند تا وارد سالن شوند و در این هنگام پوستر ها و پرچم ایران بین مردم توزیع گردید تا به تشویق ایشان بپردازند. وقتی رئیس جمهور وارد سالن شد مردم حاضر در آنجا به شدت ایشان را تشویق کردند و کودکان با پوشیدن لباس محلی و خواندن شعر به رئیس جمهور خوش آمد گفتند.

برنامه با قرآئت قرآن کریم توسط یک قاری خوش صدا آغاز شد، سپس مجری برنامه از آقای صادق عابدین استاندار فارس دعوت کرد تا سخنان خود را ایراد کند.

آقای عابدین ضمن تشکر از مردم اوز بخاطر استقبال شایسته از هیأت دولت، به ارتقای استان از چندین جهت اشاره کردند و افزودند از سال ١٣٨۴ تا کنون ظرفیت برق، گاز، آب، راه های ارتباطی و غیره در استان فارس چند برابر شده که نشان از خدمت گذاری دولت کریمه جمهوری اسلامی است. ایشان در پایان سخنانشان از رئیس جمهور خواستند کماکان به حمایت خود از این استان ادامه دهند.

پس از استاندار فارس، آقای دیهیمی مدیرکل مسکن و شهرسازی استان فارس نیز از مسئولین و مردم اوز تشکر کردند که با مسکن مهر همکاری سازنده ای داشته اند به گونه ای که رتبه اول مسکن مهر ویلایی در کشور را کسب کرده است. وی همچنین گفت در استان فارس از ١٧۶۴۵ واحد مسکن مهر، ٩٠٠٠ آن به شهرهای با جمعیت بالای ٢۵٠٠٠ نفر داده شده است و الباقی به شهرهای کمتر از ٢۵٠٠٠ نفر داده ایم. آقای دیهیمی در پایان سخنان خود گفت تا پایان سال ٩١ تمامی ٩٠ هزار واحد مسکن مهر استان فارس تکمیل خواهد شد که تا به حال حدود ۵٣٠ میلیارد تومان خرج شده است که ٣٨٠ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده بود.

مجری برنامه از مهندس علی نیکزاد وزیر را و شهر سازی دعوت کرد تا درجایگاه حاضروسخنرانی نماید.

 آقای مهندس نیکزاد گفت از اینکه آقای دکتر احمدی نژاد در این ماه پر فیض برای افتتاح مسکن مهر به استان فارس آمده اند را به فال نیک می گیریم. وی نیز ضمن تشکر از مردم غیور اوز و خطاب به رئیس جمهور گفتند در ٢سالی که گذشت ١٧۶۴۵ خانه در استان ساخته شد که این امر مبارک باعث شد تا در ازدواج جوانان سهل و تسریع ایجاد و همچنین منجر به کاهش تورم شود. مهندس نیکزاد در اواخر سخنان خود یادآورگردید باروند مثبت عملکرد اعضای مسکن مهردراوزتعداد سهم آتی آنرا افزایش میدهیم.

 حال در اینجا مردمی که بی صبرانه منتظر سخنرانی رئیس جمهور بودند شعار می دادند:

 دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی. پس از حاضر شدن رئیس جمهور  روی صحنه مردم به وجد آمدند و ضمن شعار دادن وی را به شدت تشویق کردند.

رئیس جمهور گفتند: از اینکه به استان فارس مهد تمدن، شهرستان لارستان اولین خواستگاه حکومت اسلامی و بخش کهن و زیبای اوز آمده ام بسیار خرسندم و خدا را شاکرم که در خدمت مردم بزگوار اوز هستم. * بلافاصله مردم حمایت خود را از دکتر احمدی نژاد نشان دادند و شعار سر دادند.

رئیس جمهور در بیان مقدماتی گفتند:

 خداوند انسان را أفرید تا به اوج برسد، رسیدن به اوج نیازمند تعامل، وحدت و خود ساختگی است تا بتوان از خاک به خدا رسید که این شدنی است. خداوند انسان را خلق کرد تا آبادانی ایجاد کند و با عدالت و خدمت به مردم خود را به خدا نزدیکتر کند. هر کس به همان میزانی که به مردم خدمت می کن به همان میزان خدا شناس، عادل و مدیر است. انسان دارای کرامت است و کرامت انسان در همیاری و کمک به خلق خدا و امین بودن است

دکتر احمدی نژاد راجع به مسکن مهر افزودند: مسکن مهر یک طرح بزرگ و ملی موفق بود که با مدیریت مسئولین و همکاری مردم به ثمر نشست. اگر کاری بخواهد انجام شود حتماً باید با مشارکت مردم و همت مسئولین باشد تا به نفع مردم به پایان برسد. قرار است در کشور تا پایان سال آینده همه مردم خانه دار شوند تا معضلات مربوطه از بین برود یا به حداقل برسد. ما نیز از مردم حمایت می کنیم چرا که ایران کشوری است با سرما یه های غنی و با کمک مردم می توان در جهان برتر بود و حرفی برای گفتن داشت.

رئیس جمهور راجع به مسکن مهر اوز نیز گفتند:

 در همین شهر اوز چه سرمایه های عظیمی وجود دارد که هنوز شناخته شده نیست و زمانی نمایان می شود که آنها را ساخت. بیایید دست در دست هم دهیم و شهر اوز را بسازیم و تا جایی پیش برویم که حتی در کشور نمونه باشد. * در این هنگام بود که مردم رئیس جمهور را تشویق کردند و شعار حمایت حمایت، ارتقاء ارتقاء سر دادند.

دکتر محمود احمدی نژاد در پایان سخنان خود گفتند: خوب! حالا برسیم به بخش اوز ببینیم مردم چه می خواهند. * مردم با صدای بلند شعار دادند: ارتقاء ارتقاء

رئیس جمهور نیز در پاسخ گفتند:

 چشم! اگر جمعیت بخش اوز از ٣۵ هزار نفر بیشتر است شما را شهرستان ارتقاء می دهیم و اجازه دهید تا به تهران برگردم و آمار شهر اوز را استخراج کنم؛ اگر بیشتر بودید که در سفر بعدی به استان فارس به شهرتان اوز هم می آییم، اما اگر کمتر بودید تا ماه آبان فرصت دارید که در سرشماری همگانی شرکت کنید و تعداد خود را به طور موثق اعلام کنید تا امتیاز شهرستانی به شما بدهیم.

حال اگر می خواهیم شهرستان شویم باید در صحنه و ماه آبان برای سر شماری حضور داشته باشیم تا ارتقاء یابیم. عزیزان بیایید این فرصت طلایی را غنیمت شماریم تا به حق دیرینه خود دست یابیم.

دست نوشت: امیر مزرعی

  • امیر مزرعی
۰۳
مرداد

همانطور که شما همشهریان عزیز هم مطلع هستید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران آقای دکتر محمود احمدی نژاد و آقای مهندس نیک زاد وزیر محترم مسکن و شهرسازی جهت افتتاح پروژه ۶۰۸ واحدی مسکن مهر به شهرمان اوز تشریف می آورند تا به نمایندگی از کل مجموعهء مسکن مهر استان فارس این طرح ملی را افتتاح کنند.

از این رو از تمامی مردم عزیز تقاضا می کنم تا در صحنه حضور داشته باشند و تقاضای اصلی خود مبنی بر ارتقاء بخش اوز به شهرستان را به ریاست محترم جمهور ارائه نمایند تا این مهم محقق گردد. همچنین از تمامی مردم روستاها و دهستان های بخش اوز نیز دعوت می نماییم تا در تاریخ معلوم حضور داشته باشند و تقاضاها و خواسته های خود را ارائه دهند تا به آنها پاسخ داده شود.

 

بر اساس اطلاع رسیده رئیس جمهور با هواپیما از شیراز به لار می آید که از آنجا برای افتتاح پروژه مسکن مهر اوز با هلی کوپتر از فرودگاه لار به اوز و میدان ورودی شهر (ن و القلم) و سپس به جایگاه افتتاح پروژه می رود. گفته می شود بیش از ۹۰ خبرنگار از داخل کشور و بعضاً خارج از کشور برای پوشش خبری به شهر اوز می آیند تا گزارشاتی را در این رابطه در رسانه های مختلف منعکس کنند.

شهردار اوز نیز در تماس با بنده اظهار داشتند که برای ورود رئیس جمهور چهرهء شهر را زیباتر و پسندانه تر از قبل خواهیم کرد که از این موارد می توان به خط کشی آسفالت ها و کوچه های شهر، آسفالت ریزی کوچه های مسکن مهر، آذین بندی، پارچه نویسی، روشنایی کامل خیابان ها و کوچه ها و همچنین برش درخت های بلند با شاخه های اضافی که حالت سایه بانی دارند، دعوت از مسئولین شهری، استانی و کشوری و جمع آوری تمامی زباله ها از سطح شهر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و به طور جدّ پیگیر آن هستند.

ما جوانان نیز از مردم محترم شهر و معتمدین و مسئولین تقاضا داریم که قدر این فرصت طلایی را بدانند و نسبت به ارتقاء بخش اوز به شهرستان از رئیس جمهور تقاضای جدی داشته باشند. چرا که این موضوع حق اوز می باشد و مطمئناً مسئولین نیز با همیاری و نظر لطف رئیس جمهور آقای دکتر محمود احمدی نژاد این خواستهء مردم را پاسخ خواهند داد. تنها تقاضای ما این است که در صحنه حضور داشته باشیم و خواستهء خود را با رئیس جمهور در میان بگذاریم، زیرا که قبلا به دنبال وقت کوتاهی بودیم تا بتوانیم با ایشان ملاقاتی داشته باشیم که متأسفانه توفیق حاصل نشد؛ امّا اکنون دکتر احمدی نژاد خود به شهر اوز می آیند و مطمئناً با شورای اسلامی شهر و معتمدین نیز دیداری خواهند داشت.

دست نوشت: امیر مزرعی

  • امیر مزرعی